جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

معرفی برترین جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

معرفی برترین جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

تور آنتالیا برای بسیاری از کسانی علاقه مند به سفر این شهر و دیدار از جاذبه های متعدد آن هستند، بمعنای داشتن یک سفر دل انگیز و کاملا استثنایی می تواند باشد. 

لذا جهت نیل به این هدف، این امر بسیار مهم است که افراد علاقه مند و بخصوص خانواده ها بتوانند در هنگام بازدید از این شهر و اقامت درآنجا، از جاذبه های گردشگری این شهر (چه در داخل شهر و چه در خارج از آن) دیدار کرده و اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند. لذا بدون داشتن هر گونه نگرانی از اطلاع از آخرین  قیمت تور آنتالیا  و یا صرفا توجه به پیدا کردن  تور ارزان آنتالیا  می توانید قبل از سفر ، با شناسایی امکانات و ویژگی های این شهر و بخصوص نقاط دیدنی فراوان و جذابش اقدام به رزو سفر به آنجا (چه از طریق  تور لحظه آخری آنتالیا  و چه تورهای معمولی) نمایید.

یکی از دیدنی های این شهر، موزه آنتالیا است. این موزه در منطقه "کونیالتی" واقع شده و دارای 13 سالن نمایش بزرگ است و دارای مساحتی در حدود 7000 مترمربع است و دارای بیش از 5 هزار اثر هنری ارزشمند است که البته علاوه بر اینها بین 25 تا 30 هزار اثر هنری هم در مخازن این موزه نگهداری می شوند که بدلیل عدم فضای کافی فعلا امکان نمایش آنها وجود ندارد.

این موزه یکی از مهم ترین موزه های  ترکیه است و در سال 1988 برنده جایزه ویژه اتحادیه اروپا شده است. البته تاریخچه خود این موزه هم  جالب است: 

در سالهای پس از جنگ جهانی اول،بدنبال هرج و مرج در ترکیه  ارتش ایتالیا -که کنترل این بخش از خاک ترکیه را در دست داشت- بسیاری از آثار تاریخی با ارزش این منطقه را از طریق سفارت و کنسولگری وقت، از این کشور خارج و به ایتالیا می برد. یکی از مشاوران پادشاه وقت عثمانی جهت جلوگیری از این امر، اقدامت اولیه ای را انجام داد و تلاش کرد که در سال 1919 آنچه که از آثار باستانی و بخصوص عتیقه جات، باقی مانده بودند را در محلی ضبط و نگهداری کنند. این امر آغاز تاسیس این موزه بود.

موزه در سال 1922 بطور رسمی در مسجد "علاءالدین" شروع بکار کرد، سپس در سال 1937 به "مسجد یولی مناره" منتقل شد و سرانجام در سال 1972 به محل فعلی اش منتقل شد. 


بخش های موزه آنتالیا:

این موزه دارای سالن های متعددی است که هرکدام دارای آثار تاریخی متفاوت و متنوعی است. شامل:

-سالن تاریخ طبیعی 

-سالن دوره  تاریخ باستان

-سالن دوره تاریخ اولیه 

-سالن دوره تاریخی کلاسیک

-سالن مجسمه ها

-سالن مجسمه های امپراطوری

-سالن سارکوفاگوس

-سالن موزاییک ها

-سالن آثار کلیسایی

-سالن اشیاء کوچک

-سالن سکه ها

-بخش آثار دوره ترکی - اسلامی

-بخش سنتی

-بخش کودکان


اگر به دنیای تاریخ و گذشته ها علاقه مند هستید، به شما توصیه می کنیم هنگام سفر به آنتالیا، دیدار از این موزه را فراموش نکنید.


https://www.cafegardesh.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۷
Gardesh