جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

معرفی برترین جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

معرفی برترین جاذبه های گردشگری و توریستی از سراسر دنیا

برج هیدریلیک

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ق.ظ

در مقاله قبلی در مورد پارک کارالی اوغلو و اهمیت آن نوشتیم. یکی از جاذبه هایی که در گوشه ای از این پارک زیبا قرار دارد یک عمارت تاریخی است بنام برج هیدریلیک. 

زمانی که با تور آنتالیا به این شهر سفر می کنید، توصیه می کنیم که دیدار از چنین مکان های زیبایی را از دست ندهید. (بخصوص اگر علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی هستید و یا تور ارزان آنتالیا را رزرو کرده اید و در عوض بجای اقامت طولانی در هتل های آنتالیا قصد گردش و تفریح هر چه بیشتر در شهر را دارید) .

این برج زیبا که از سنگ ساخته شده، در محل تقاطع منطقه قدیمی "کالیچی" آنتالیا و پارک کارالی اوغلو واقع شده. گفته می شود که در قرن دوم پیش از میلاد مسیح (ع) این قلعه بدست رومی ها ساخته شده و در ابتدا فقط بخش پایینی برج که مربع شکل است ساخته شده و بعدها نمای بالای برج -که دایره شکل است- به آن اضافه و بنا کامل شده است. پس از رومی ها برای قرن ها این بنا در دست سلجوقیان و سپس عثمانی ها بوده است.

برای قرنها، رومی ها از این برج هم بمنظور فانوس دریایی -جهت ایجاد روشنایی برای هدایت کشتی ها به ساحل - و هم به عنوان مرکز دیده بانی و نظامی در دوره های مختلف استفاده می شده است. امروزه این برج در جنوب ناحیه گالیچی، درست در محل تلاقی ساحل دریا و دیوارهای قدمی این بخش شهر واقع شده است. ارتفاع این برج در حدود 14 متر است.  اگر از سمت شرقی این بنا وارد شوید در ابتدا یک اتاق کوچکی را می بینید که از انتهای آن یک راه پله به سمت طبقه بالا دارد و می توانید به طبقه بالا رفته و منظره زیبای ساحل را تماشا کنید. هنوز هم در بخش بالای این بنای تاریخی می توانید آثاری از دوره سلجوقیان و عثمانی ها را ببینید.

و اما نکته جالب، نام این برج است: شاید کنجکاو باشید که بدانید اصلا نام هیدریلیک به چه معنی است؟ نام این برج بمعنای محلی است که در آن جشن "هیدریلیز" برگزار می شده است. این جشن که قرنها در زمان امپراطوری عثمانی برگزار می شده، گفته می شود که مربوط به ملاقات خضر پیامبر و حضرت الیاس بوده و هر ساله در روزهای پنجم و ششم ماه May میلادی برگزار می شده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین اطلاع از بهترین قیمت تور آنتالیا به وب سایت ما مراجعه بفرمایید.


www.cafegardesh.com